2017. július 13., csütörtök

Görög citromos süti - Stahl recept

Ezt a sütit egyszer pár éve megsütöttem, akkor is finom lett, de a szirup szerintem túl sok lett rá, így nagyon latyakos lett, vagy én rontottam el valamit.

Most fele mennyiségű szirupot készítettem, és így is tökéletes, nagyon citromos végeredményt kaptam.
Aki szereti az édes, savanykás kombinációt és az egyszerű sütiket, annak bátram ajánlom Stahl Judit receptjét.



Hozzávalók:

A tésztához:
  • 2,5 dl joghurt
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg búzadara
  • 2 kk szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 35 dkg cukor
  • 3 db tojás
  • 1 citrom héja és a levéből 1 evőkanál
A citromos sziruphoz (én fél adagból készítettem, és az egyik citromot lime-mal váltottam ki):
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl víz
  • 4 db citrom
A joghurtot, tojást, citromlevet és citromhéjat  kézi habverővel összedolgozzuk.
A lisztet, búzadarát, cukrot és a szódabikarbónát külön összekeverjük.
A lisztes keverékhez öntjük és tojásos masszát, és  fakanállal összedolgozzuk.
Kivajazott-kilisztezett kisebb tepsibe (30x20 cm) simítjuk a masszát.
Előmelegített sütőben kb. 40-50 perc alatt megsütjük, végezzünk tűpróbát!

A citromos sziruphoz kis lábasba öntjük a vizet, hozzáadjuk a cukrot, a citromok levét és a lereszelt héját. Kevergetve felmelegítjük, pár percig forraljuk, míg besűrűsödik.
A meleg süteményt villával megszurkáljuk, és a szirup felét rákanalazzuk. Alufóliával letakarjuk, állni hagyjuk negyed órán át, majd a maradék szirupot és rálocsolgatjuk. Kihűlve kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...