2017. február 13., hétfő

Rizseshús

Az egyik klasszikus nálunk így készül:

A pörköltet a szokott módon feltesszük főni. Én így készítem.
Amikor már majdnem puha, akkor én kiszedem belőle a húst. Lemérem hogy hány deciliter a szaft, ehhez annyi vizet adok, hogy összességében a rizs  duplája legyen (10 dkg rizshez 2 dl szaftos lé kell). Beleteszem a megmosott rizst, visszateszem hozzá a húst és addig főzöm, míg a rizs megpuhul.
Viszonylag sűrűn átkeverem, ha szükséges, még vizet adok hozzá. Én úgy szeretem, ha jó szaftos, nem pedig pergős a végeredmény.

Nyáron, kovászos uborkával a legfinomabb. :)




2 megjegyzés:

Éva írta...

De jó! Mindig gondom van a rizzsel, nehezen találom el a víz mennyiségét. Köszönöm.Éva

Erika írta...

Húú, hogy én ezt mennyire szeretem! Nagyon guszta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...