2016. január 25., hétfő

Tüzes csirkecombok kölessel

A tüzes csirkemell receptre Stahl Judit Gyors szárnyas ételek c. könyvében találtam rá, és mivel Judit receptjeiben sosem csalódom (és 2 héten belül most megint hármat próbáltam ki (receptek hamarosan!) ), így bátran kipróbáltam ezt is, igaz nem csirkemellel, hanem combokkal. Nagyon-nagyon egyszerű, gyors és finom étel, csak ajánlani tudom.

Volt itthon egy zacskó köles, amit még sose főztem korábban. Illett a húshoz, de a klasszikus köretek nekem jobban esnek, bár tudom, kevésbé egészségesek. A köles recept saját, de vigyétek bátran!




Hozzávalók:

Húshoz:
  • 5-6 db csirkecomb (én 5 közepeset sütöttem meg, de még egyre elég lett volna a pác)
  • 2 ek Erős Pista
  • fél kk őrölt gyömbér
  • késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • késhegynyi frissen resezelt szerecsendió
  • 1 kk fahéj
  • egy csokor újhagyma (nálam fél fej vöröshagyma)
  • 1 dl olaj
  • 1 ek zsír a tepsi kenéséhez

Köleshez:
  • 20 dkg köles
  • 6 dl víz
  • fél fej vöröshagyma
  • 1 db nagyobb paradicsom
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 tk majoranna
  • 1 tk őrölt gyömbér
  • 1 ek petrezselyem
  • 1 ek zsír
A combokat megmossuk, félbevágjuk, pár helyen megszurkáljuk.
A hagymát nagyon apróra vágjuk úgy, mint ha petrezselymet aprítanánk (én késes betétes robotgéppel pépesítettem).
A zsírt leszámítva összekeverjük a pác hozzávalóit, beleforgatjuk a húsokat, és lehetőleg legalább1 éjszakát állni hagyjuk, de nekem 1 egész napot állt a hűtőben.
A tepsit kizsírozzuk, beletesszük a combokat (én még dobtam rá fél lilahagymát is, mert volt pucolva), alufóliával lefedve sütjük, a sütés vége felé levesszük a fóliát és megpirítjuk a tetejét.

A köleshez a hagymát és fokhagymát aprítjuk, a paradicsomot kis kockákra vágjuk. A kölest alaposan átmossuk. A zsíron megpirítjuk a hagymát, majd hozzáadjuk a fokhagymát, paradicsomot, majorannát és petrezselymet. Alaposan összeforraljuk (pár perc), majd ráöntjük a kölest, felöntjük vízzel, sózzuk, hozzáadjuk a gyömbért. Lassú tűzön készre főzzük.






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...