2015. szeptember 5., szombat

Paradicsomlé

Nem variálom túl, úgy készítem, ahogy mamámtól tanultam.


Hozzávalók:

  • jó érett paradicsom
  • paradicsom tartósítószer (Haas), vagy szalicil, ha kapunk
A paradicsomokat megmossuk, zöld és hibás részeit kivágjuk, pár darabba vágjuk és egy lábosba tesszük. Kézzel alaposan összenyomkodjuk, feltesszük főzni. Amikor már összepöndörödött a héja, átpasszírozzuk, és újra felforraljuk. (Itt már elég forralásig főzni, de ha sűrűbbre szeretnénk hagyni, főzhetjük tovább is.)
A tartósítószert 1-2 merőkanál forró lével elkeverjük, beleöntjük, elkeverjük, és azonnal üvegekbe töltjük, száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.
Mamám azt mondta, akkor jó, ha a tetejére szépen feljön a benne maradt víz, ez jól tartósítja. Hogy igaz-e nem tudom, egy biztos, csak akkor romlott meg, a a kupak rosszul lett rácsavarva. Egyébként éveken át bírja, semmi baja!

Használat előtt mindig össze kell rázni a paradicsomlét.




összerázva
Tipp: készítettem egyik évben úgy is, hogy a megtisztított paradicsomok héját lehúztam (forró, majd hideg vízbe téve egymás után könnyen lehúzható a héjuk), daraboltam, beletettem üvegekbe, tetejére tartósítót nem szórtam (!), kidunsztoltam nedves dunsztban,
Tökéletes, akár pörköltbe, akár húsokhoz, vagy paprikás krumplihoz is, de ha felbontjuk az üveget, mindenképp hűtőben tároljuk, és így is csak pár napig áll el, tehát érdemesebb kisebb üvegekbe tenni, ami egyszerre elfogy, Felbontás nélkül viszont ne aggódjunk, nem fog megromlani!
Kipróbáltam ugyanezt úgy is, hogy az üvegek tetejére szórtam egy kis szalicilt és így dunsztoltam, úgy felbontás után is sokkal tovább eláll (cserébe viszont kevésbé egészséges ugye).


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az egyetlen dolog amibe nem teszek tartósítószert, a paradicsomlé. Száraz dunsztban hagyom kihűlni, és még egy üveggel sem romlott meg. Nem akartam elhinni évekkel ezelőtt, kipróbáltam, működik. A lecsó tetjére mindig teszek egy kis szalicilt, azt le tudom venni a tetejéről, de azt is megpróbáltam már tartósítószer nélkül, és kiállta a próbát. Éva

Ditti írta...

Kedves Éva! Köszönöm a tippet, ki fogom próbálni jövőre! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...