2015. március 13., péntek

10 perces fánk

Barbinál láttam meg ezt a gyorsan elkészíthető fánkot. El is mentettem magamnak, bár bevallom őszintén, kevés bizodalmam volt vele szemben, mert korábban már hasonló "gyors" receptekkel sikerült befürödnöm fánkok terén.
Viszont Barbi oldala számomra garancia, és mivel épp elfogyott az élesztő, és kellett valami a kolbászos krumplileves után, így megsütöttem.
Nagyon-nagyon finom lett! Csak ajánlani tudom.
Ne a klasszikus fánkot várjátok, de ettől még mennyei. Nálunk biztos gyakran készül majd. 
Nekem 18 db lett belőle.


Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 18 dkg tejföl
  • 3 evőkanál porporcukor
  • fél csomag sütőpor
  • 1 teáskanál rum
  • 25 dkg liszt 
  • sütéshez 0,5 liter olaj (nálam zsír, mert nem szeretem az olajban sült fánkokat)

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, kb fél centi vastagra nyújtjuk, szaggatjuk. Nem kell pihentetni a tésztát!
Az olajat felforrósítjuk, és a fánkokat az aljukkal felfelé belehelyezzük, majd megfordítjuk. Minkét oldalát aranybarnára sütjük, konyhai törlőkendőre szedjük.
(Magas lángon, lángterelőt használva kell sütni, de mivel nekem nincs lángterelőm, így közepes/kis lángon sütöttem és így is nagyon szépek lettek.)
Tálaláskor porcukorral szórjuk, lekvárt kínálunk mellé.





3 megjegyzés:

Anikó írta...

Hidegen is nagyon finom:-)

Barbi konyhája írta...

Drága Ditti, ez nagyon kedves tőled, csodaszépek lettek így lyukasan, imádom ezt a formát, csak bajlódni nem szeretek vele. :) Annyira örülök, hogy ízlett és kellemesen csalódtál! :) Köszönöm szépen a kedves szavakat amiket írtál! ♥

Ditti írta...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...