2014. július 11., péntek

Zöldséges csirkemell egyszerűen

Szeretem, mert az idényzöldségekkel és a fűszerezéssel jól variálható, egészséges étel, és nem utolsó sorban hamar elkészülő finomság.
A zöldségek összetétele természetesen módosítható tetszés szerint, és a fűszerekkel is variálhatunk ízlésünknek megfelelően.

Hozzávalók:
  • 1 egész csirkemell 
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 kisebb fehérrépa
  • 1 salátacukkini
  • 1 kis fej zeller
  • 1 kisebb karalábé
  • 1 zöldpaprika
  • 1 fej hagyma (vagy 1 csokor újhagyma)
  • néhány gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • friss oregánó
  • 1 zacskó tetszés szerinti fűszerkeverék (nálam gyros-os)
  • 4-5 ek olivaolaj
A zöldségeket megtisztítjuk és mindent hosszúkásra vágunk.
A csirkemellet felcsíkozzuk, sózzuk, borsozzuk, 2-3 ek olivaolajon megsütjük, szűrőkanállal kiszedjük egy tálra.
A visszamaradt olajhoz további 1-2 evőkanállal adunk, először a répákat, zeller és karalábét kezdjük párolni (ennek kell a legtöbb idő), majd hozzáadjuk a többi zöldségek is, kevés vizet mindig alá öntve roppanósan puhára pároljuk.
Összeforgatjuk a sült csirkemellcsíkokkal, megszórjuk a választott fűszerkeverékkel, és az apróra vágott oregánóval, 1-2 percig nagy lángon összefőzzük őket. Ha szükséges még utánasózzuk.

Párolt rizzsel kínáljuk. Én most a rizst bő, forrásban lévő sós vízben főztem ki (kb. 15-20 perc), mikor megpuhult, leszűrtem, és azonnal tálaltam (így még olaj sem kell hozzá, hogy ne tapadjon, hiszen azonnal fogyasztjuk).



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...