2014. június 1., vasárnap

Hamburger

Mivel végre itt a grill szezon, gondoltam kipróbálom a faszénen grillezett hamburgerhúst. :)
A tapasztalat az, hogy eléggé féltem, hogy még nyers marad belül, ezért kicsit túlsütöttem, és száraz lett, ennek ellenére nem tudtuk abbahagyni az evését. :)
A másik tapasztalat, hogy sülés közben összeugrik a húspogácsa, ezért nagyobbra kell lapítani, mint a zsömle átmérője.
Egyébkén meglepő módon csodásan sült, nem potyogott szét, és bőven elég fűszer hozzá a só és a bors.
Legközelebb a zsömlét is én szeretném majd sütni, azt hiszem, úgy lesz az igazi!


 Hozzávalók:

  • darált marhahús
  • só, bors
  • hamburgerzsömle
  • paradicsom
  • uborka
  • lilahagyma
  • salátalevelek
  • mustár, ketchup

A húst kétszer (!) ledaráljuk, sóval és borssal fűszerezzük, alaposan összegyúrjuk, 1-2 órát hűtőbe téve állni hagyjuk. Ezután nedves kézzel pogácsákat lapítunk belőle és izzó faszénen megsütjük mindkét oldalát.
A zsömléket félbevágjuk és a belső felükkel lefelé a rácsra tesszük, épp csak addig, amíg megpirul a felülete.
A zsömlére helyezzük a megmosott salátaleveleket (én a kertünkben szedtem hozzá jégsalátát), a húst, erre jön az uborka-, paradicsom- és hagymakarika, majd végezetül a ketchup és a mustár. Ráhelyezzük a tetejét, és már lehet is beleharapni egy óriásit. :)






2 megjegyzés:

Belli írta...

Hmmm,de fincsi lehetett....Nagyon guszta! :)

Barbi konyhája írta...

Imádom a házi hamburgert! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...