2014. január 14., kedd

Sütőtökös zsályás tészta

Ez a finomság még ősszel készült, csak épp nem volt időm, energiám feltölteni. Mivel én egyszerre mindig két tököt sütök meg, jó sok sült sütőtök lesz belőle, amiből a felhasználás után maradó mennyiséget kisebb adagokban lefagyasztom. Most is van egy adag a fagyasztóban, innen jutott eszembe, hogy meg kéne ismételni a receptet...erről meg az jutott eszembe, hogy a blogomra még fel sem tettem. Hát ime.


Az eredeti recept innen származik, de kicsit máshogy készítettem, és nagyon finom lett!
  • 30 dkg sütőtök (nekem már eleve sült tök volt)
  • 3 dkg vaj
  • só, bors
  • szerecsendió
  • 1 ek. apróra vágott zsálya levél (fagyasztott is lehet, de jobb a friss)
  • 2 dl tejszín
  • 3 ek. mascarpone (én krémsajttal váltottam ki)
  • 30 dkg penne tészta (én kockatésztát használtam, sajnos nem volt otthon más)
  • ízlés szerint parmezán sajt 
A sütőtököket félbe vágjuk, kikaparjuk a magházát, és a húsával felfelé, sütőpapírral bélelt tepsiben megsütjük. Ha megpuhult (széle már feketés), kikapargatjuk a belsejét, és kimérünk belőle 30 dkg-ot. (a többit eltesszük más ételekhez, vagy lefagyasztjuk). Izésítjük sóval, borssal, és szerecsendióval.
Közben a tésztát sós vízben kifőzzük, leszűrjük.
A tejszínt a sajttal kikeverjük.
A sütőtökös masszát, a tejszínes keveréket és a tésztát alaposan összekeverjük, vajjal kikent sütőtálba öntjük (ha marad vaj, a tetejére morzsoljuk) és épp csak addig sütjük forró sütőben, míg a teteje kicsit megsül.






1 megjegyzés:

trollanyu írta...

Egyszerű, de nagyon finom lehet, már a színe is olyan vidám:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...