2014. január 9., csütörtök

Almás-sajtos sertésszelet

Nagyon könnyű elkészíteni, semmi extra hozzávalót nem igényel, mégis nagyon ünnepi fogás kerekedik belőle. A recept a Nők Lapja egy régi számából való, természetes Lajos Mari a szerző, akiben még soha, de soha nem csalódtam. Azt hiszem lesz Lajos Mari címke is az oldalamon, mert megérdemli. :) A receptjei könnyen követhetők, a hozzávalók mindig pontosan stimmelnek, a végeredmény pedig mindig mennyei.


Hozzávalók:

  • 8 vékony szelet kicsontozott sertéskaraj
  • 4 közepes alma
  • 2 ek liszt
  • só, bors
  • 1 ágacska rozmaring
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek vaj
  • 2 ek olaj
  • 10 dkg gouda/trappista sajt (én picit többet tettem)

Az almák magházát kiemeljük, és 1 cm vastagon felkarikázzuk.
A hússzeleteket kiklopfoljuk, sózzuk,borsozzuk és kevés liszttel meghintjük.
Olajat hevítünk, az olajba dobjuk a rozmaringot és a fokhagymákat (én kettévágtam a fokhagymát és úgy dobtam bele), és ebben sütjük ki a húsok mindkét oldalát szép pirosra. Egy tepsibe helyezzük a kisült hússzeleteket.
Kidobjuk az olajból a fokhagymát és a rozmaringot, hozzáadjuk a vajat, és pirosra sütjük benne az almakarikák mindkét oldalát, majd kettesével a húsra helyezzük.
A tetejét reszelt sajttal megszórjuk és addig sütjük, amíg a sajt szépen megpirul a tetején.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...