2013. szeptember 26., csütörtök

Aranygaluska vanília sodóval

Csak úgy hirtelen felindulásból készült. :)
A tészta csak érzésre alakult (ahogy azt én a kelt tésztáknál általában szoktam),a vanília sodóhoz pedig kb. 2 perc alatt választottam receptet az internetről.



Hozzávalók:

  • 0,5 kg liszt
  • 3 db tojás sárgája
  • csipet só
  • 2 dkg élesztő3 ek porcukor
  • 1 ek kristálycukor
  • 10 dkg olvasztott vaj vagy margarin
  • langyos tej, annyi, hogy lágy tésztát kapjunk (3-4 dl)

Szóráshoz:

  • 6 púpos ek darált dió
  • 3 normál ek cukor
  • mazsola (opciós)

Az élesztőt kevés langyos, kirstálycukros tejben felfuttatjuk, majd a tészta többi hozzávalójával együtt, a tejet részletekben hozzáadva sima tésztává dagasztjuk. Én most a habverőm dagasztó spirálját használtam.
Az átlagos kelt tésztánál kicsit lágyabb tésztát készítsünk.
Langyos helyen duplájára kelesztjük.

A diót és a cukrot összekeverjük.

elkészítés 1. verzió:
Egy kisebb kikent tepsibe olajba mártott kanalak segítségével kis galuskákat szaggatunk egymás mellé a tészta feléből. Alaposan megszórjuk dióval és mazsolával, majd rászaggatjuk a maradék tésztát, ezt is megszórjuk dióval, de erre mazsolát már nem teszünk, mert megégne a tetején.
Sütőben közepes  hőmérsékleten késze sütjük (mivel magas a tészta, ne süssük nagy lángon, mert akkor a közepe nyers marad, a széle meg megég). A sütés elején alufóliával lazán takarjuk le.

elkészítés 2. verzió:
A tésztát kb 1,5 cm vastagságúra kinyújtjuk, és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
Egy tepsit alufóliával kibélelünk, enyhén olajjal megkenjük, a tepsi egyik sarkába több olajat öntünk, ebben forgatjuk meg a kiszaggatott pogácsányi tészták szélét,majd meghempergetjük dióban is, és így tesszük szorosan egymás mellé, egy rétegben csak. A maradék diót a tetejére szórjuk és készre sütjük. Ez esetben nem adunk hozzá mazsolát

első verzió


második verzió
 Vanília sodó:
  • 1 liter tej
  • 4 tojás sárgája
  • 2 ek liszt
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 4 ek cukor
A tojások sárgájáját a liszttel, cukorral és kevés tejjel csomómentesre keverjük. A maradék tejet a felforraljuk, majd beleöntjük a tojássárgás keveréket, sűrűre főzzük.Ha már elég sűrű, elzárjuk alatta a gázt, és belekeverjük a vaníliás cukrokat.

Tálaláskor egy adag galuskát tányérra szedünk és jó alaposan nyakon öntjük a sodóval.:)



3 megjegyzés:

Horváth Emerencia írta...

Anyukám egyik téli finomsága:)))

Éva írta...

Imádom az aranygaluskát én madártejet szoktam hozzá készíteni. Nagyon guszta ezzel a sodóval is!

HajniZoli írta...

Régen készítettem,most eszembe juttattad:-) guszta nagyon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...