2013. április 28., vasárnap

Retro gyümölcstorta

Talán az egyik legismertebb gyümülcstorta ez. Legalábbis felénk. Igazi retro, de szerintem alig van olyan, aki nem szereti. :)
Sajnos, mivel tönkrement a klasszikus gyümölcstorta sütőformám, sima 26 cm átmérőjű tortaformában készítettem el, így a forma rendhagyó lett, de az íze ugyan olyan fincsi. :)



Én most házi cseresznye és őszibarack befőttet használtam, de friss gyümölccsel még finomabb.
A befőttlét használtam fel a zselatin készítéséhez, de sima vízzel is készíthető.
Mivel a félbevágott barackok elég magasak, így nekem 4 dl léből készített zselatin kellett a tetejére, de ha pl. vékony kivi és banánkarikákkal rakjuk ki, akkor 2 dl-ből készítve is elég lesz.

Hozzávalók:


Pudingos réteghez:

  • 8 dl tej
  • 2 cs. vaníliás pudingpor
  • 4 csapott ek cukor (de függ attól, milyen gyümölcs kerül rá)

Zselatin réteghez:

  • 2-4 dl víz (függ attól, milyen magas gyümölcsöt teszünk rá; befőttlével helyettesíthető részben, vagy egészben)
  • 1 deka zselatin / 1 dl víz

Egy kapcsos tortaforma alját enyhén kiolajozzuk, sütőpapírral kibéleljük, rásimítjuk (így felszívja az olajat a papír, és nagyon könnyen le lehet húzni a megsült piskótáról).
A piskótát elkészítjük, beleöntjük a formába, óvatosan elegyengetjük, néhányszor az asztalhoz csapjuk (a buborékok kipukkadjanak) majd előmelegített sütőben készre sütjük.
Ha megsült, kivesszük a formából, megfordítjuk, lehúzzuk róla a papírt, és rácsra téve kihűtjük (megtaláltam a kamrában egy régi hűtő polcát, tökéletes erre a célra).
A kapcsos tortaformát elmossuk és visszatesszük bele a kihűlt piskótát.

A pudingot a szokott módon elkészítjük és még forrón ráöntjük a kihűlt piskótára, hagyjuk megdermedni.

Ízlés szerint rápakoljuk a gyümölcsöket (ha befőttből készítjük, csöpögtessük le előtte alaposan).

A zselatint langyos vízzel elkeverjük, majd addig melegítjük, amíg a zselatin elolvad (ne forraljuk!), és ráöntjük a gyümölcsös rétegre, és hagyjuk megdermedni (1,5-2 óra).






11 megjegyzés:

Éva írta...

A forma mellékes az íze a lényeg. Nagyon guszta , de sokszor csináltam már én is ezt a süteményt különböző gyümölcsökkel!

Névtelen írta...

Igen, ebből is látszik, hogy itt a jó idő! Most már inkább ezeket a hűtött, gyümölcsös sütiket kívánjuk. A nagyobbik lánykám éppen a múlt héten sütött eperrel és banánnal, de tepsiben és így is éppoly finom lett!!!:)))Ahogy Éva írta az ÍZ a lényeges!!!:)))

Belli írta...

Nagyon fincsi volt,igaz??!!Látszik:))Én is szoktam ilyet sütni,szereti mindenki nálunk is...:))Ügyes vagy!

HajniZoli írta...

Mi is szeretjük:-) nagyon guszta!

Gonda Hajnalka írta...

Jaj most eszembe juttattad a Bellivel való ügyetlenkedésünket, amikor kb. 6 évvel ezelőtt átjött amikor pont gyümölcstortát készítettem...már csak a zselatin kellett hozzá...beszállt, hogy segít nekem ( mindenbe segít, ha itt van!) kedvet kapott...sikerült elszúrni... Azóta én nem csináltam! D:))))

Gonda Hajnalka írta...

Tiédet megkóstolnám szívesen!!!! Pusz
Elfogyott már? D:))

Ditti írta...

Köszönöm a kedves szavaitokat! Igen, valóban az Íz számít, és igen, már mind megettük. :))) Végre tudok enni (úgy-ahogy), úgyhogy tegnap rögtön két szelettel is bekebeleztem ennek örömére. :)

Hankka írta...

Nagyon guszta! :) Olyan régen sütöttem, annyi új recepttel találkozik az ember, hogy ezek a régi jó sütik feledésbe is merülnek, pedig nagyon szeretjük ezt a gyümölcstortát is! :)

trollanyu írta...

Ezer éve nem ettem ilyet, pedig tényleg nagy kedvenc volt. Jól megoldottad, szép lett nagyon:)

Ditti írta...

Hankka, Trollanyu: köszönöm nektek is! Ezen a hétvégén csak erre futotta, de olyan nagyon jól esett megsütni is, és megenni is. :)

Gerdi írta...

Mikor Fiam a pocimban volt, akkor ettem ilyet s lestem el az elkészítés módját. Akkoriban nyakra-főre készítettem, aztán elmaradt. De jó, hogy felelevenítetted!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...