2013. február 24., vasárnap

Zserbó sütinyalóka

A SAD (Süss, Alkoss, Díszíts) 13. fordulójának házigazdája Teller-cake lett, aki sütinyalóka készítését tűzte ki feladatul.

Utánaolvastam a témának, de az igazi  cake pop, magyarul sütinyalóka elkészítése nem is olyan egyszerű és gyors, mint ahogy én azt gondoltam, hiszen piskótát és krémet is kell készíteni, amit összegyúrás után golyókká formázunk és díszítünk.
Sajnos, mostanában úgy alakultak a dolgok, hogy csak egy nagyon egyszerű, de annál finomabb sütinyalókára futotta, ami tényleg olyan, mint ha zserbóba harapnánk.

Az eredeti receptre a Nosaltyn bukkantam még régebben, és azóta vártam az alkalmat, hogy elkészíthessem. Picit változtattam a recepten, például tettem bele darált kekszet is, és ennek megfelelően kicsivel több lekvár került bele.


Hozzávalók:

  • 15 dkg aszalt sárgabarack (nekem kevesebb volt csak itthon)
  • 15 dkg darált dió
  • 4 púpos ek. darált keksz
  • 2 ek rum
  • 2 ek porcukor
  • 1 ek víz
  • 2-3 ek sárgabarcklekvár

Díszítéshez:

  • ét- vagy tejcsoki
  • vaj 
  • darált dió

Az aszalt sárgabarackot forró vízbe áztatjuk, ha megpuhult, nagyon apróra vágjuk.
Ezután mindent alaposan összegyúrunk, ha szükséges, még lekvárt, vagy vizet adunk hozzá, de keménynek kell lennie, erre figyeljünk!
Kicsi gombócokat formázunk a masszából, és 1 órára a hűtőbe tesszük.
A csokit gőz fölött felolvasztjuk annyi vajjal, hogy könnyen bele tudjuk majd forgatnia gombócokat.
A gombócokat kivesszük a hűtőből, egyenként hurkapálcára szúrjuk, belefogatjuk a csokiba, majd egy részüket meghempergetjük a dióban is, ismét hűtőbe tesszük (én pohárba állítottam őket, és egy tálra tettem a poharat, hogy arra csepegjen a csoki), amíg a csoki szépen megdermed.
Kb. 30 db lesz belőle.



Végül kicsi, színes masnikkal díszítettem még, de díszíthetjük bármivel. :)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hű a mindenit, de jól hangzik!!! A rum helyett aromát tennék, még az ovisaimnak is ízlene!!!:))) Szerinted?

Ditti írta...

Persze, simán készítheted rum aromával, de mivel az jóval koncentráltabb, szerintem fél-egy evőkanállal is elég bele. :) Az ovisok tutira imádnák! :))))

teller-cake írta...

Nagyon szépek a nyalókáid és szuper az ízvilág is! Zserbósan még nem próbáltam de nagyon felcsigáztad a fantáziám!
Köszönöm, hogy velem játszol! :)

Csilla írta...

Jaj! Nagyon szeretem ezt a zserbógolyót!! :) Igazán klasszak lettek így nyalókásan! Gratulálok! :)

Ditti írta...

Szia Csilla, köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...