2013. február 20., szerda

Kacsasült

Már régebb óta a fagyasztóban tanyázott egy egész kacsa, így ideje volt kezdeni vele valamit.
A farhátból, nyakból, mellcsontból és szárnyvégekből húslevest főztem.
A 2 combot, 2 szárnyat és a mellfilét pedig a lehető legegyszerűbb módon megsütöttem. Ez volt a vasárnapi ebédünk. Párolt lilakáposztával és zsíros vagy hagymás tört burgonyával az igazi.


Hozzávalók:
  • kacsacomb, -mell, -szárny
  • bors
  • majoranna
  • rozmaring
  • hájas-bőrös darabok a kacsából, ha nincs, akkor 1-2 ek zsír 
A húst megtisztítjuk, megmossuk, majd a combokon és a mellen a bőrt bevagdossuk.
Alaposan bedörzsöljük sóval, borsozzuk, megszórjuk majorannával, majd bőrrel lefelé egy fedeles sütőtálba tesszük, és egy éjszakát állni hagyjuk.
Másnap  a hájas-bőrös darabokat mellétesszük (vagy teszünk alá 1-2 evőkanál zsírt), rádobunk néhány ág friss rozmaringot és fedővel elfedve addig sütjük, míg megpuhul. Ezután a fedőt levesszük, megfordítjuk a húst, és a bőrös felével fölfelé addig sütjük, amíg szépen megpirul a bőr.

A rozmaringos kacsazsír nagyon finom lesz...én most házi kenőmájashoz használtam fel. A receptje hamarosan a blogon!

3 megjegyzés:

Belli írta...

Ez igazán jól hangzik,biztosan az íze is ilyen jó(volt)!

Gonda Hajnalka írta...

Liza kedvence ez a menü!!! Legutóljára karácsonykor készítettem csak pont nem élvezhette szegényem, mert az volt a hányás, hasmenés időszaka! De nekem is van még a fagyasztóba!!!
Látom van már még egy kommentelőd!!! Szia Belli! ( most integetett!)
Puszi Ditti!

Ditti írta...

igen, Belli, finom volt! Kár, hogy úgy jártam, mint Liza, mert most én sem voltam túl jól, ezért alig bírtam enni belőle... Sebaj, Ádámnak és cicáknak azért nagyon ízlett! :) A kiscicánk nagyon-nagyon beteg volt (még mindig az,de már azért javul az állapota) és az első dolog, amit több, mint egy hét után hajlandó volt saját magától enni, az ez a kacsasült volt. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...