2013. január 28., hétfő

Kanonok lepény meggyes vagy almás töltelékkel

Nagymamám mindig ezt a tésztát készítette almás és meggyes lepénynek, de készíthető cseresznyés, túrós, mákos vagy diós töltelékkel is. Mama füzetének ez az egyik legfoltosabb lapja, mert legalább 1000-szer készítette, hiszen igazi hétköznapi, olcsó lepény. Mi gyerekkorunkban annyit ettük,  hogy bárki más almás vagy meggyes lepénye jobban ízlett, mert ezt már úgy untam. Most viszont újra felfedeztem, és megsütöttem meggyes verzióban. Nem tudtuk abbahagyni. Azt hiszem, ez mindent elmond...

1,5 éve megkaptam Ádámtól a Váncza süteményes könyvet, és felfedeztem, hogy bizony eredetileg ebben szerepelt a Kanonok lepény. A sütiskönyv szerint mogyoróval és lekvárral van ízesítve a tészta, mi így sosem ettük, viszont a tészta ugyan az.

Szerintem langyosan a legfinomabb: ilyenkor még ropogós a tészta, ami a langyos töltelékkel keveredve egyszerűen ellenállhatatlan. Másnapra a tészta viszont teljesen megpuhul, de az íze azért ugyan olyan finom marad.


Hozzávalók:

Tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 25 dkg cukor (porcukor is jó)
  • 2 jó kanál zsír (kb. 12 dkg)
  • 2 egész tojás
  • fél cs. vaníliás cukor (elhagyható)
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipet só
  • kevés tej az összeállításhoz (tejföllel is készíthető)
Töltelékhez:
  • meggy befőtt vagy alma
  • 5-6 kanál házi zsemlemorzsa
  • cukor
  • fahéj
A lisztet és sütőport átszitáljuk, összekeverjük a sóval és a cukorral, majd a többi hozzávalóval (a tejet kivéve) alaposan összemorzsoljuk, végül annyi tejet adunk hozzá, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.
Két részre osztjuk. Az egyik felét kinyújtjuk, zsírral kikent tepsibe tesszük (tepsiméret kb. 22x37cm). Megszórjuk 2-3 ek. házi zsemlemorzsával, rászórjuk a lecsöpögtetett, kinyomkodott meggyet vagy a reszelt, enyhén kinyomkodott almát, megszórjuk fahéjjal és cukorral (a meggy ill. az alma savanyúságától függően kb. 2-4 kanállal), végül felülről is meghintjük zsemlemorzsával. A másik tésztát is kinyújtjuk, ráhelyezzük a gyümölcsös rétegre, kezünkkel lenyomkodjuk, villával megszurkáljuk és mehet az előmelegített sütőbe, ahol aranybarnára sütjük. Porcukorral megszórva tálaljuk.
Ennek a sütinek a tetejét nem kell megkenni tojással sütés előtt.

Kicsit eltúloztam a meggyes töltelék mennyiségét :)
Almával

2 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Na ezért a meggyesért meg vagyok szédülve! Sosem tudok ellenállni! Hami...

Ditti írta...

:) Bizony, hami! Én általában soha, semmilyen sütinek nem tudok ellenállni, sütifüggőségben szenvedek. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...