2012. július 22., vasárnap

Mirabella lekvár

Mert mennyivel szebb az a név hogy mirabella, mint az, hogy fosószilva. És szerintem finom gyümölcs, nem is értem miért olyan mostoha, hogy receptet alig találni, amihez ezt a gyümölcsöt használnák fel.

Nagyon sok termett nálunk, így hirtelen felindulásból lekvárt főztem belőle. Miután elkészült, utána tudatosult, hogy lett volna sokkal egyszerűbb módja is, mint az, hogy egyesével kimagozzam. És a fahéj és citromlé sem rossz ötlet.
Én csak cukorral és dzsemfixszel készítettem, de elfelejtettem lemérni a gyümölcs tiszta tömegét, így a cukor és a dzsemfix is csak találomra került bele...ritka is lett kissé...de finom!
Zsuzsinál találtam viszont egy sokkal jobb receptet, jövőre biztos ezt választom. Itt 2,5 kg gyümölcshöz kell 70 dkg cukor, 1 zacskó 3:1-ben dzsemfix, 1 rúd fahéj és fél citrom leve. A fahéjat és a gyömölcsöt (egészben) kell 20 percig főzni, majd átpasszírozni (a héja és a mag is fennakad), ezután a dzsemfixszel felforralni, majd a cukorral és citromlével még 5 percig forralni, és kész is.


És a mirabella egy másik, ínyenceknek való felhasználási módját itt olvashatjátok.

1 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Hát igen...a fosószilva hallatán, még valaki azt hiszi, hogy hashajtó lekvárról van szó...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...